Informacje na temat dyżuru wakacyjnego
W przygotowaniu.
Każde dziecko osiąga sukces na miarę swoich możliwości
w powiązaniu z ze swoimi umiejętnościami,
zainteresowaniami i zdolnościami.
Przedszkole rozwija zainteresowania dzieci oraz wspomaga w zdobywaniu wiedzy m.in. poprzez udział zajęciach edukacyjno- wychowawczych, muzyczno-ruchowych i plastycznych prowadzonych przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.
Nauka i zabawa w Oddziale Przedszkolnym w SP11 wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, zapewnia opiekę oraz wychowanie w atmosferze serdeczności i bezpieczeństwa.
Współpracujemy z wieloma instytucjami w celu wzbogacenia wszechstronnego rozwoju dziecka, jego zdolności i zainteresowań umiejętności nabywania wiedzy, utrwalania dobrych praktyk i nawyków ze szczególnym zwróceniem uwagi na ekspresję artystyczną. Naszym celem jest stworzenie dzieciom jak najlepszych warunków umożliwiających intelektualny, emocjonalny i fizyczny rozwój dziecka. Pragniemy asystować w procesie wychowawczym dziecka, wprowadzać go w świat nauki przez zabawę. Przywiązujemy dużą wagę do stworzenia ciepłej, przyjaznej atmosfery, poczucia bezpieczeństwa i swobody.
W naszym szkolnym Przedszkolu Rodzice mają możliwość konsultacji z psychologiem, pedagogiem, logopedą i pielęgniarką w celu wyrównywania szans edukacyjnych i wczesnego reagowania na specjalne potrzeby dziecka.
Wykwalifikowany personel pedagogiczny w naszym Oddziale Przedszkolnym, realizując treści programowe, dba o wszechstronny i prawidłowy rozwój dzieci, stosując w swojej pracy nowatorskie i innowacyjne formy i metody pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Zapewniamy:
→ atrakcyjne zajęcia dydaktyczno-wychowawcze,
→ fachową opiekę i bezpieczeństwo podczas pobytu w Przedszkolu,
→ ułatwianie procesu późniejszej adaptacji dziecka w szkole podstawowej,
→ udział w konkursach (szkolnych i międzyszkolnych), warsztatach, uroczystościach, programach edukacyjnych – zgodnie z zainteresowaniami dzieci,
→ pomoc psychologiczno-pedagogiczną,
→ zajęcia dodatkowe dla sześciolatków w grupie „0a” – język angielski, gimnastyka korekcyjna, zajęcia czytelnicze, religia.
→ miłą i pełną serdeczności atmosferę.
Edukacja przedszkolna w naszym Oddziale odbywa się przy wsparciu serii edukacyjnej wydawnictwa MAC pt.
„Kolorowe Karty A+” dla 4-latka
„Kolorowe Karty B” dla 5-latka
„Kolorowe Karty B+” dla 6-latka
Więcej informacji o tej serii wydawniczej i szerokiej obudowie metodycznej można przeczytać na stronie MAC Edukacja.
Najnowszy program edukacji przedszkolnej przygotowany przez wydawnictwo MAC Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jako pierwszy na rynku został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka. [opis wydawcy]
Zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów Oddziału Przedszkolnego leży w gestii Rodziców i Opiekunów.
Praca dydaktyczno wychowawcza w naszym Oddziale Przedszkolnym prowadzona jest w oparciu o:
→ podstawę programową wychowania przedszkolnego,
→ programy wychowania w przedszkolu wybrane przez nauczycieli z zestawu programów dopuszczonych do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej,
→ programy własne, opracowane i wdrożone zgodnie z odrębnymi przepisami,
→ zainteresowania i możliwości rozwojowe naszych wychowanków
Nasze priorytety:
→ wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, kształtujemy jego samodzielność i odpowiedzialność, rozbudzamy potrzebę dbałości o własne zdrowie i ciało, rozwijamy postawy pro-ekologiczne, pobudzamy umiejętności tworzenia własnych wypowiedzi i rozumienia wagi emocji,
→ zapewniamy opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
→ nawiązujemy szerokie kontakty z środowiskiem lokalnym (w dzielnicy, mieście, powiecie i województwie)
→ podnosimy kwalifikację i doskonalimy warsztat pracy zgodnie z ideą kształcenia ustawicznego.
7:30 – 8:00
Gromadzenie się dzieci w sali, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów przedszkolaków. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami podopiecznych.
8:10 – 8:30
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
Porządkowanie sali po skończonej zabawie.
8:30 – 9:00
Czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie
do śniadania.
9:00 – 9:30
Śniadanie
9:30 – 11:30
Aktywność zbiorowa (w grupach, indywidualna), inspirowana przez nauczyciela (w budynku i poza nim). Aktywność dla zdrowia: aktywność ruchowa, sztuka, obserwacje, zajęcia ekologiczno- przyrodnicze, spacery, wycieczki itp., zabawy integrujące grupę. Projektowanie działań dzieci przez nauczyciela, zgodnie z podstawą programową oraz przygotowanie ich do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Prace porządkowe.
11:30 – 12:00
Czynności higieniczno- porządkowe związane
z przygotowaniem do obiadu.
12:00 – 12:30
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Obiad.
12:30 – 13:00
Odpoczynek. Ćwiczenia relaksacyjne, muzykoterapia, słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Słuchanie wierszy i bajek muzycznych. Zabawy dydaktyczne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
13:00 – 16:30
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, twórcza aktywność ruchowa, zajęcia sportowe. Praca indywidualna z dziećmi
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy w kącikach tematycznych. Porządkowanie sali.