Logo Szkoły Podstawowej nr 11 w Zgierzu
Powróć do: Szkoła

Oddział przedszkolny

 
 
 

Wychowawca: 
Bogusława Walczyńska, Emilia Banasiak
Pomoc: 
Anna Gumińska

Każde dziecko osiąga sukces na miarę swoich możliwości
w powiązaniu z ze swoimi umiejętnościami,
zainteresowaniami i zdolnościami.

Przedszkole rozwija zainteresowania dzieci oraz wspomaga w zdobywaniu  wiedzy m.in. poprzez udział zajęciach edukacyjno- wychowawczych, muzyczno-ruchowych i plastycznych prowadzonych przez nauczycieli wychowania przedszkolnego.

Nauka i zabawa w Oddziale Przedszkolnym w SP11 wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, zapewnia opiekę oraz wychowanie w atmosferze serdeczności i bezpieczeństwa.

Współpracujemy z wieloma instytucjami w celu wzbogacenia wszechstronnego rozwoju dziecka, jego zdolności i zainteresowań umiejętności nabywania wiedzy, utrwalania dobrych praktyk i nawyków ze szczególnym zwróceniem uwagi na ekspresję artystyczną. Naszym celem jest stworzenie dzieciom jak najlepszych warunków umożliwiających intelektualny, emocjonalny i fizyczny rozwój dziecka. Pragniemy asystować w procesie wychowawczym dziecka, wprowadzać go w świat nauki przez zabawę. Przywiązujemy dużą wagę do stworzenia ciepłej, przyjaznej atmosfery, poczucia bezpieczeństwa i swobody.

W naszym szkolnym Przedszkolu Rodzice mają możliwość konsultacji z psychologiem, pedagogiem, logopedą i pielęgniarką w celu wyrównywania szans edukacyjnych i wczesnego reagowania na specjalne potrzeby dziecka.

Wykwalifikowany personel pedagogiczny w naszym Oddziale Przedszkolnym, realizując treści programowe, dba o wszechstronny i prawidłowy rozwój dzieci, stosując w swojej pracy nowatorskie i innowacyjne formy i metody pracy dydaktyczno-wychowawczej.

Zapewniamy:

  1. atrakcyjne zajęcia dydaktyczno-wychowawcze,
  2. fachową opiekę i bezpieczeństwo podczas pobytu w Przedszkolu, 
  3. ułatwianie procesu późniejszej adaptacji dziecka w szkole podstawowej, 
  4. udział w konkursach (szkolnych i międzyszkolnych), warsztatach, uroczystościach, programach edukacyjnych –  zgodnie z zainteresowaniami dzieci,
  5.  pomoc psychologiczno-pedagogiczną, 
  6. zajęcia dodatkowe dla sześciolatków w grupie „0a” – język angielski, gimnastyka korekcyjna, zajęcia czytelnicze, religia,
  7. miłą i pełną serdeczności atmosferę.

Edukacja przedszkolna w naszym Oddziale odbywa się przy wsparciu serii edukacyjnej wydawnictwa MAC pt.
„Kolorowe Karty A+” dla 4-latka
„Kolorowe Karty B” dla 5-latka
„Kolorowe Karty B+” dla 6-latka

Więcej informacji o tej serii wydawniczej i szerokiej obudowie metodycznej można przeczytać na stronie MAC Edukacja.
Najnowszy program edukacji przedszkolnej przygotowany przez wydawnictwo MAC Edukacja jest w pełni zgodny z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego. Jako pierwszy na rynku został opracowany pod kątem kształtowania kompetencji kluczowych – zarówno w warstwie metodycznej, jak i kartach pracy. Jest bogaty w treści, które w zintegrowany sposób pogłębiają wiedzę, rozszerzają umiejętności praktyczne i kształtują postawy, wspierając tym samym wszystkie obszary rozwoju dziecka. [opis wydawcy]

Zakup podręczników i materiałów ćwiczeniowych dla uczniów Oddziału Przedszkolnego leży w gestii Rodziców i Opiekunów.

 

Praca dydaktyczno-wychowawcza w naszym Oddziale Przedszkolnym prowadzona jest w oparciu o:

  • podstawę programową wychowania przedszkolnego,

  • programy wychowania w przedszkolu wybrane przez nauczycieli z zestawu programów dopuszczonych do użytku przez Ministerstwo Edukacji Narodowej,

  • programy własne, opracowane i wdrożone zgodnie z odrębnymi przepisami,
    zainteresowania i możliwości rozwojowe naszych wychowanków

Nasze priorytety:

 
wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, kształtujemy jego samodzielność i odpowiedzialność, rozbudzamy potrzebę dbałości o własne zdrowie i ciało, rozwijamy postawy pro-ekologiczne, pobudzamy umiejętności tworzenia własnych wypowiedzi i rozumienia wagi emocji,

  • zapewniamy opiekę, wychowanie i uczenie się w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
  • nawiązujemy szerokie kontakty z środowiskiem lokalnym (w dzielnicy, mieście, powiecie i województwie),
  • podnosimy kwalifikację i doskonalimy warsztat pracy zgodnie z ideą kształcenia ustawicznego.

7:30 – 8:00
Gromadzenie się dzieci w sali, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów przedszkolaków. Rozmowy kierowane na tematy zgodne  z zainteresowaniami podopiecznych.

8:10 – 8:30
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
Porządkowanie sali po skończonej zabawie.

8:30 – 9:00
Czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie
do śniadania.

9:00 – 9:30
Śniadanie

9:30 – 11:30
Aktywność zbiorowa (w grupach, indywidualna), inspirowana przez nauczyciela (w budynku i poza nim). Aktywność dla zdrowia: aktywność ruchowa, sztuka, obserwacje, zajęcia ekologiczno- przyrodnicze, spacery, wycieczki itp., zabawy integrujące grupę. Projektowanie działań dzieci przez nauczyciela, zgodnie z podstawą programową oraz przygotowanie ich do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Prace porządkowe.

11:30 – 12:00
Czynności higieniczno- porządkowe związane
z przygotowaniem do obiadu.

12:00 – 12:30
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Obiad.

12:30 – 13:00
Odpoczynek. Ćwiczenia relaksacyjne, muzykoterapia, słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Słuchanie wierszy i bajek muzycznych. Zabawy dydaktyczne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.

13:00 – 16:30
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, twórcza aktywność ruchowa, zajęcia sportowe. Praca indywidualna z dziećmi
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy w kącikach tematycznych. Porządkowanie sali.