7:30 – 8:00
Gromadzenie się dzieci w sali, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów przedszkolaków. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami podopiecznych.
8:10 – 8:30
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
Porządkowanie sali po skończonej zabawie.
8:30 – 9:00
Czynności higieniczno- porządkowe, przygotowanie
do śniadania.
9:00 – 9:30
Śniadanie
9:30 – 11:30
Aktywność zbiorowa (w grupach, indywidualna), inspirowana przez nauczyciela (w budynku i poza nim). Aktywność dla zdrowia: aktywność ruchowa, sztuka, obserwacje, zajęcia ekologiczno- przyrodnicze, spacery, wycieczki itp., zabawy integrujące grupę. Projektowanie działań dzieci przez nauczyciela, zgodnie z podstawą programową oraz przygotowanie ich do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Prace porządkowe.
11:30 – 12:00
Czynności higieniczno- porządkowe związane
z przygotowaniem do obiadu.
12:00 – 12:30
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Obiad.
12:30 – 13:00
Odpoczynek. Ćwiczenia relaksacyjne, muzykoterapia, słuchanie bajek i opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Słuchanie wierszy i bajek muzycznych. Zabawy dydaktyczne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
13:00 – 16:30
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, twórcza aktywność ruchowa, zajęcia sportowe. Praca indywidualna z dziećmi
o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zabawy w kącikach tematycznych. Porządkowanie sali.